Hoppa till innehåll

Mjukvara för videoredigering

video mjukvara

• Du kan inte svara i detta ämne
5 replies to this topic

#1 dcarlbom

Administrator

• Administrators
  • 72 Inlägg:
  • LocationStockholm

Postad 17 september 2011 - 10:12

Vad föredrar du att redigera det du filmar i för program på datorn?
Är det så att du använder dig av det som följer med kameran eller använder du dig hellre av exempelvis Windows Movie Maker eller iMovie?

Tycker du att dessa är för enkla och vill ha lite mer avancerade mjukvaror som exempelvis Final Cut eller Adobe Premiere Pro?

Själv började jag med iMovie och har nu så smått börjat gå över till Final Cut.

Vad föredrar du?

#2 pefoto

Member

• Moderators
  • 24 Inlägg:
  • LocationFalun, Dalarna

Postad 17 september 2011 - 10:47

När jag redigerade lite små filmer för länge sen så blev det oftast i windows movie maker
eller Imovie om jag satt vid en Mac.

Men nu i vinter ska jag kanke testa filma lite mer med våran kompaktkamera och försöka
lära sig Sony Vegas. :)

#3 Darksidedesign

Member

• Moderators
  • 16 Inlägg:
  • LocationSkellefteå

Postad 18 september 2011 - 10:45

Final Cut Pro - all the way för längre produktioner. Enkla kortfilmer med få klipp är smidigare med iMovie. Final Cut X ger jag tummen ner för att vara en Final Cut. Dock föredrar jag X framför iMovie då den ger ett par bra extrafunktioner.
Fotograf, filmare, författare och farsa. Driver darksidedesign.se och tjollrar på Twitter om allt och inget.
Postad bild

#4 dcarlbom

Administrator

• Administrators
  • 72 Inlägg:
  • LocationStockholm

Postad 18 september 2011 - 11:05

Visa inläggDarksidedesign på 18 september 2011 - 10:45 sade:

Final Cut Pro - all the way för längre produktioner. Enkla kortfilmer med få klipp är smidigare med iMovie. Final Cut X ger jag tummen ner för att vara en Final Cut. Dock föredrar jag X framför iMovie då den ger ett par bra extrafunktioner.

Det går väl inte att köra Final Cut X och gamla versionen "Pro" sida vid sida eller?
Går gör det väl säkert om man fipplar runt lite, men jag har för mig att X ersatte gamla Pro på mitt system.

#5 Darksidedesign

Member

• Moderators
  • 16 Inlägg:
  • LocationSkellefteå

Postad 19 september 2011 - 17:02

Visa inläggdcarlbom på 18 september 2011 - 11:05 sade:

Det går väl inte att köra Final Cut X och gamla versionen "Pro" sida vid sida eller?
Går gör det väl säkert om man fipplar runt lite, men jag har för mig att X ersatte gamla Pro på mitt system.

Visst går det köra båda. Annars hade jag blivit psycho.
Fotograf, filmare, författare och farsa. Driver darksidedesign.se och tjollrar på Twitter om allt och inget.
Postad bild

#6 SebbeSula

Advanced Member

• Moderators
  • 42 Inlägg:
  • LocationSala

Postad 20 september 2011 - 06:50

Själv använder jag uteslutande iMovie, då det är smidigt och det enda jag orkat sätta mig in i. För de få filmningar jag gör duger det gott. :)
Postad bild

1 användare läser detta ämne

0 medlemmar, 1 gäster, 0 anonyma medlemmar